Menu
E-Golf4U
  • "De beste ontwikkeling sinds de golfbal"

Wanneer zijn mijn klanten tevreden?

Geplaatst: 18-05-2020
Door: E-Golf4U
Categorie: Algemeen

Klanten zijn soms huiverig als het gaat om veranderingen op het gebied van bepaalde software. Zij zijn hun oude software gewend of regelen sommige zaken op een voor hun bekende manier waarbij er geen software aan te pas komt. Eventuele veranderingen daarin kunnen natuurlijk afschrikken, met name als het om een onderwerp gaat waar men wellicht niet veel verstand van heeft.

Toch zijn bepaalde ontwikkelingen niet tegen te houden. Zo willen leden van golfclubs steeds meer zaken zelf online regelen. Zij willen niet naar een golfclub bellen om iets te bestellen of te reserveren, zij willen dat steeds meer online doen. Even snel iets bestellen en direct afrekenen. Dan is alles geregeld voordat ze de golfbaan oplopen. Even een voucher scannen en klaar. We staan zelf vaak op golfbanen, spreken met leveranciers van applicaties... overal zien en horen we nuttige informatie. Daardoor zien we dus trends ontstaan bij golfbanen. Softwarematig moet dan natuurlijk alles wel kloppen.

 

Communicatie

Toch zijn sommige clubs daar soms nog terughoudend in. Het schrikt hen toch een beetje af als ze voortaan van hun klanten eisen dat zij vantevoren alles moeten regelen en aanschaffen. Zij denken dat het juist mensen afschrikt; dat mensen niet tevreden zullen zijn en naar andere banen vertrekken.

Maar we zien gelukkig dat die angst niet terecht is, en dat die ook verdwijnt. In veel andere landen werkt dit namelijk ook prima. Wellicht is dit voor full-service banen minder van belang, want daar staan er direct mensen klaar om zaken te regelen. Maar dat is natuurlijk veel personeel voor nodig en dus een dure oplossing.

 

Verwachtingen

De communicatie naar golfclubs, baanmanagers en golfers is dus erg belangrijk als men besluit om nieuwe software te implementeren. Iedereen weet zo waar hij/zij aan toe is en de 'angst voor het onbekende' kan je dan zo tot een minimum beperken.

Clubs moeten duidelijk aangeven wat leden kunnen verwachten van nieuwe software. Daar dringen we dan ook altijd op aan, want daar wordt soms nog te weinig aandacht aan besteed. Vergeet de communicatie naar de eindgebruiker, vaak de golfers, dus niet. Baanmanagers moeten hun leden dan wel goed kennen. Wat voor soort club ben je en wat is je profiel? Aan de hand van die profilering kunnen zij hun boodschap afstemmen op hun leden.

 

Begeleiding

De kunst voor ons is om clubs daarin te begeleiden, zodat zij op hun beurt hun leden kunnen informeren. Het succes van de nieuwe software valt of staat immers met een goede communicatie naar alle betrokkenen. Als wij baanmanagers enthousiast kunnen maken door hen goed te informeren en te begeleiden bij het implementeren van nieuwe software, hopen we dat zij dat ook doen bij de leden van de golfclub. Dan zijn baanmanagers en leden tevreden. En wij ook.

Blog overzicht

  • E-Golf4U app

    De E-Golf4U app is bedoeld als brug tussen onze golfzuil en de online ledenomgeving. In de app kunnen leden o..a. scores invoeren, inschrijven voor wedstrijden en een starttijd reserveren.

    Lees meer

"Marktleider voor golfsoftware in Nederland"

"De beste ontwikkeling sinds de golfbal"