Menu
E-Golf4U
  • "De beste ontwikkeling sinds de golfbal"

Blog

Voorbereiding tot toetreding Europese markt van golfsoftware: Uitbreiden van onze support

De transitie van E-Golf4U naar een dochteronderneming van Nexxchange zal geleidelijk gaan. Maar we breiden we nu al onze support uit.

Lees verder

 

Automatisering: De golfsport kan niet meer zonder

Iedereen zit tegenwoordig meer dan ooit online. Wat betekent dit voor de golfsport en hoe kunnen baanmanagers en golfclubs daar optimaal gebruik van maken?

Lees verder

 

Coronacrisis: de stand van zaken op de golfbaan

Afgelopen jaar was niks zoals het voor de coronacrisis eigenlijk was. En zoals het hoorde te zijn. Welke gevolgen heeft de coronacrisis dit jaar gehad voor golfclubs en wat is de huidige stand van zaken bij de clubs?

Lees verder

 

Hoe hou ik de nieuwe, jonge doelgroep vast die tijdens de coronatijd is gaan golfen?

Afgelopen jaar zijn er tijdens de coronatijd behoorlijk wat mensen begonnen met golfen. Golf was een van de weinige sporten die men het afgelopen jaar voor een groot gedeelte wel kon beoefenen, al was dat natuurlijk ook in een wat gewijzigde vorm door alle geldende coronamaatregelen. Onder deze nieuwe golfers zijn ook veel jongeren en jongvolwassenen die begonnen zijn met golfen.

Lees verder

 

De golfervaring van het afgelopen jaar

Afgelopen jaar is, zoals elke sport, ook de golfwereld behoorlijk ondersteboven gegooid. Hoewel de golfsport uiteindelijk misschien het minst last heeft gehad van de crisis van alle sporten, heeft dit ook hier zijn sporen achtergelaten. Hoe kijkt E-Golf4U-oprichter Nico Zwaneveld terug op afgelopen golfjaar? En zullen de veranderingen van afgelopen jaar in de golfwereld ook (deels) blijvend zijn?

Lees verder

 

E-Golf4U wordt dochteronderneming Nexxchange en betreedt Europese markt van golfsoftware

E-Golf4U-oprichter en meerderheidsaandeelhouder Nico Zwaneveld en Michael Briem, oprichter van Nexxchange, hebben een contract getekend waarbij per 11 mei 2021 E-Golf4U een 100% dochteronderneming van Nexxchange is geworden.

Lees verder

 

Hoe is de overgang naar het World Handicap System verlopen?

Op 1 maart is er in Nederland afgestapt van de EGA Handicap en is er overgestapt naar het WHS, het World Handicap System. Het is daarmee onderdeel geworden van één wereldwijd handicapsysteem, wat dus overal gelijk zal zijn. Hoe is die overgang in zijn werk gegaan? En voor welke uitdagingen kwam E-Golf4U daarbij te staan? E-Golf4U-oprichter Nico Zwaneveld vertelt over deze transitie.

Lees verder

 

Zorgt de overgang naar het nieuwe World Handicap System voor problemen?

Op 1 maart 2021 wordt in Nederland overgestapt naar het WHS, het World Handicap System. Hoe gaat die overgang en welke problemen kunnen er ontstaan?

Lees verder

 

Nederlandse starttijden nu te boeken en te betalen bij Leading Courses

Door de coronacrisis is het boeken van starttijden op de golfbaan niet meer hetzelfde als voorheen. Het online boeken van tijden is inmiddels ook in de golfwereld de standaard geworden. Toch viel er ook op dat gebied nog winst te behalen door ook de transacties online te laten afhandelen.

Lees verder

 

De ervaringen van TeeTime, wat vonden golfclubs ervan?

De starttijden-module TeeTime van e-Golf4U kon tijdens de coronacrisis enkele maanden gratis worden uitgeprobeerd door golfbanen in Nederland. Mede omdat reserveren op de golfbaan verplicht werd door de coronamaatregelen, kwamen clubs er niet onderuit om te gaan werken met een reserveringssysteem. Voor banen die hier al gebruik van maakten, ging die overgang natuurlijk iets makkelijker. Hoe zijn de ervaringen bij de golfbanen nu we enkele maanden verder zijn?

Lees verder

 

Hoe behoud je je leden na de coronacrisis?

De golfbanen zijn na het hoogtepunt van de coronacrisis inmiddels weer een tijdje open. Maar ondertussen hebben golfers daarvoor hun sport soms drie maanden lang niet kunnen beoefenen. En niemand wil natuurlijk betalen voor iets waar ze geen gebruik van kunnen maken.

Lees verder

 

Hoe (en voor wie) maak jij jouw golfbaan aantrekkelijk?

Elke golfclub wil zich zo aantrekkelijk mogelijk maken voor haar klanten. Waar moet je dan op letten en op welke manier wil je dat aanpakken? Het begint natuurlijk met de vraag voor wie je je baan aantrekkelijk wilt maken. Verschillende doelgroepen vragen om een verschillende focus.

Lees verder

 

Het financiële verlies herstellen na de coronacrisis

Door de coronacrisis hebben de golfbanen in Nederland een tijdlang stilgelegen. Daardoor hebben alle banen, in meer of mindere mate, een financieel verlies opgelopen. Ondertussen zijn de banen alweer een tijd open. Welke mogelijkheden zijn er voor hen om te proberen het geleden verlies (deels) te herstellen?

Lees verder

 

Een personal assistant op de golfbaan voor elke golfer

Er zijn diverse apps op de markt die het voor golfers en golfclubs wat makkelijker of leuker maken als het gaat om de golfbeleving. Dat varieert van het reserveren van starttijden en benodigdheden tot het bijhouden van scores. Elke club en golfer heeft daarbij zijn/haar eigen eisen en wensen, dus het is soms lastig om een keuze te maken welke app het meest geschikt is.

Lees verder

 

Gaat digitalisering bij golfclubs ten koste van persoonlijk contact?

De digitalisering en de daarmee gepaarde automatisering heeft sinds de coronacrisis een vlucht genomen bij golfclubs. En dat zal, gezien de blijvende gevolgen van de crisis, ook nog even aanhouden. Daarmee lijkt de golfwereld zich versneld open te stellen voor meer digitale mogelijkheden. Maar gaat dit niet ten koste van het persoonlijke contact?

Lees verder

 

Dynamic pricing in de golfwereld

Dynamic pricing is op de golfbaan een vrij nieuw concept. Met deze prijsstrategie worden flexibele prijzen aangeboden die gebaseerd zijn op een aantal algoritmes. Het idee erachter is simpel: als het rustig is op de baan, liggen de prijzen lager en als het drukker is, worden de prijzen hoger.

Lees verder

 

Wanneer zijn mijn klanten tevreden?

Klanten zijn soms huiverig als het gaat om veranderingen op het gebied van bepaalde software. Zij zijn hun oude software gewend of regelen sommige zaken op een voor hun bekende manier waarbij er geen software aan te pas komt. Eventuele veranderingen daarin kunnen natuurlijk afschrikken, met name als het om een onderwerp gaat waar men wellicht niet veel verstand van heeft.

Lees verder

 

Waarom een persoonlijke benadering op de golfclub werkt

Het is een trend die al een tijdje gaande is: een persoonlijke benadering van klanten en/of potentiële klanten. Uit onderzoek is gebleken dat daardoor de gemiddelde klanttevredenheid stijgt en waardoor zij positiever zijn over een bedrijf, met alle voordelige gevolgen van dien. Dat werkt ook zo in de golfwereld.

Lees verder

 

Software op de golfbaan: Welke past bij mijn bedrijf?

Exploitanten van golfbanen moeten de service geven die je mag verwachten op een golfbaan. Maar daartoe behoort ook allerlei software, want er zijn ontzettend veel mogelijkheden. Als men online nauwelijks tot geen service kan verlenen, loopt men achter. Exploitanten moeten dus goed nadenken over wat men kan en wil op dat gebied. Maar hoe bepaalt men welke software men nodig heeft?

Lees verder

 

Populaire E-Golf4U software door golfers ontwikkeld: hoe en waarom

Bij E-Golf4U is het, net zoals in andere bedrijven, momenteel af en toe een beetje improviseren vanwege de coronacrisis. Het belangrijkste is natuurlijk dat iedereen gezond blijft, dus uiteraard houden wij ons ook aan de geldende maatregelen. Golfbanen zijn dicht, dus we hebben veel minder contact met onze klanten, dat is erg jammer. We hebben daardoor nu echter wel de tijd om eens op wat zaken dieper in te gaan.

Lees verder

  • E-Golf4U app

    De E-Golf4U app is bedoeld als brug tussen onze golfzuil en de online ledenomgeving. In de app kunnen leden o..a. scores invoeren, inschrijven voor wedstrijden en een starttijd reserveren.

    Lees meer

"Marktleider voor golfsoftware in Nederland"

"De beste ontwikkeling sinds de golfbal"